راهنمای استفاده از رنگ‌ پودری

 استراهنمای استفاده از رنگ‌های پودری

 

 

استفاده از رنگ پودری به عنوان راهی برای محافظت از فلزات در برابر مواد شیمیایی خورنده و فرآیندهای ساینده اختراع شد – اما مانند اکثر اختراعات محافظ، مردم به زودی یاد گرفتند که چگونه از آن برای اهداف دیگر استفاده کنند، که قابل توجه‌ترین آن یک روش سرگرم کننده برای بازی با رنگ‌های مختلف بود. برای جذابیت‌های زیبایی شناسی تکمیل می‌شود.

جذاب‌ترین نکته در مورد پوشش‌های پودری این است که شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، بافت‌ها و براق‌کننده‌ها را روی هر شی فلزی و برخی از اشیاء شیشه‌ای رنگ کنید، اما همچنان پوششی انعطاف‌پذیر داشته باشید که در مقایسه با رنگ‌های معمولی در برابر خمش، ضربه و فعل و انفعالات شیمیایی مقاومت می‌کند. این امر آن را برای استفاده در تزئینات فلزی، لوازم خانگی، محصولات معماری و محصولات صنعتی ایده آل می کند .

اگر در مورد اینکه طیف رنگی برای پوشش پودری چقدر گسترده یا باریک است فکر کرده اید، این مقاله اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می دهد.

– چه رنگ‌هایی در پوشش پودری موجود است؟

هزاران رنگ و رنگ پودری برای انتخاب دارید:

  • صورتی عتیقه
  • خاکستری آنتراسیت
  • بطری سبز
  • قهوه ای شکلاتی
  • کروم
  • قرمز کارمینی
  • بنفشه هدر
  • هر رنگی که بتوانید تصور کنید

به عبارت دیگر، شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر رنگ رنگین کمان و جلوه های ویژه مختلف را دریافت کنید. هر رنگ سفارشی را می توان ایجاد یا مطابقت داد. برای اینکه ببینید هر کدام از این رنگ ها روی سطح پوشش پودری چگونه به نظر می رسند و مطابق رنگ های سفارشی کت پودری، به گالری رنگ پودری ما مراجعه کنید .

– انتخاب رنگ مناسب است

قبل از اینکه روی یک رنگ بنشینید، نوع پوشش پودری مناسب را انتخاب کنید زیرا آنها در درجه های مختلف هستند که برخی برای بیرون و برخی دیگر برای فضای داخلی مناسب هستند. نکته راهنما در اینجا این است که اگر نوع داخلی را برای کاربرد خارجی انتخاب کنید یا برعکس، رنگ در مدت کوتاهی از بین می رود و خدماتی را که برای آن در نظر گرفته‌اید از بین می‌برد.

به عنوان مثال پوشش‌های پودری اپوکسی را در نظر بگیرید. آنها بسیار بادوام هستند، روکش سختی ارائه می‌دهند، به خوبی به فلزات می‌چسبند و مقاومت ثابتی در برابر خوردگی شیمیایی دارند که بهتر از سایر انواع پودر است. با این حال، آنها محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه نمی‌دهند و تابستان بدون نگهداری مناسب می‌تواند سایش قابل توجهی روی آن ایجاد کند، اما می‌تواند برای چندین دهه بدون محو شدن در داخل خانه به شما خدمت کند.

از سوی دیگر، پلی استرها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و پودرهای فوق بادوام برای مقاومت در برابر خوردگی و خمش شیمیایی طراحی شده اند و در عین حال رنگ را حتی در مواجهه با عناصر نیز حفظ می‌کنند.

رنگ های جامد جلوه‌های خاصی به آن‌ها اضافه نمی‌کنند و معمولاً بر اساس استانداردهایی اجرا می‌شوند که توسط اشخاص مختلف تنظیم شده‌اند.

این استانداردها به عنوان یک نقطه مرجع مورد استفاده برای اندازه‌گیری و تطبیق رنگ‌ها برای کاربردهای مختلف عمل می کنند.

رنگ‌های پوشش پودری جامد نیز از طریق پنتون، که به سادگی جوهر روی کاغذ براق اعمال می‌شود، به دست می‌آیند.

رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و پاستلی ملایم، رنگ‌های تند مانند صورتی و نئون یا رنگ‌های تیره مانند مشکی را انتخاب کنید.

نکته احتیاط: دستیابی به رنگ‌های بلند مانند نئون و صورتی نسبت به رنگ‌های تیره دشوارتر است، بنابراین ممکن است روشنایی دقیقی را که می‌خواهید دریافت نکنید. آنها همچنین تمایل دارند سریعتر از همتایان تیره خود محو شوند.

سطوح براقیت می‌تواند تا ۵ یا ۹۰ باشد. هر چه بالاتر را انتخاب کنید، رنگ شما براق تر ظاهر می‌شود و هر چه کمتر انتخاب کنید، مات تر به نظر می‌رسد. این برنامه‌ها روی انواع پوشش‌های فوق العاده بادوام و پلی استر بهترین کار را دارند.

جلوه‌های ویژه متالیک مورد علاقه بسیاری از مردم است و برخی از افراد از این واقعیت که جلوه‌های ویژه متالیک وقتی از موقعیت‌های مختلف به آن نگاه می‌کنید یک تغییر رنگ ایجاد می‌کند هیجان زده می‌شوند. می‌توانید ظاهری درخشان، درخشش‌های بلند یا چندین رنگ را روی یک فلز انتخاب کنید. بهتر است، شما می‌توانید سایه‌های محبوب مانند پلاتین و اسپند یا شامپاین را دریافت کنید.

برای کاربردهای داخلی، می توانید جلوه‌های ویژه شفاف را انتخاب کنید. این اثر باعث می‌شود که فلز و هر آنچه روی آن است از طریق پودر دیده شود. با این حال، انتخاب جلوه‌های شفاف به این معنی نیست که باید به رنگ‌های فلزی طبیعی پایبند باشید. شما آزادید که به دنبال چیزی به روشنی مانند رنگ آبی یا تمشکی بروید. بزرگترین مشکل در پرداخت نیمه شفاف این است که تمایل دارد کاربرد ناهموار یا عیوب در زیرلایه یا پوشش پایه را نشان دهد. اما اگر این کار را توسط یک متخصص انجام دهید، ظاهری براق به دست می‌دهد که به سختی از دست می‌دهید.

از دیگر جلوه‌های ویژه داخلی محبوب می‌توان به چین و چروک و دانه های چوبی اشاره کرد. چین و چروک‌ها دقیقاً مانند چین و چروک‌های طبیعی به نظر می‌رسند که وقتی یک پارچه سبک را روی یک سطح صاف قرار می‌دهید بدون اینکه آن را صاف کنید ایجاد می‌شود. اگر به دنبال افزایش علاقه هستید یا می‌خواهید یک نقطه ناقص را پنهان کنید، عالی هستند. آنها همچنین با قابلیت‌های هوازدگی، سختی و مقاومت در برابر خوردگی قابل ستایش هستند.

جلوه‌های ویژه Woodgrain از طریق فرآیندی به نام سابلیمیشن اعمال می‌شود تا سطحی متفاوت از چوب به نظر برسد که از چوب گران‌قیمت ساخته شده است. پوشش پودری به عنوان رنگ پایه عمل می‌کند و سپس فرآیند تصعید آن را با ظاهری شبیه به چوب یا سنگ طبیعی تکمیل می‌کند.

جلوه‌های ویژه خفته کاملا روی دوچرخه‌ها کار می‌کند. ایده این است که از دو لایه رنگ استفاده کنید که لایه پایینی رنگی زنده داشته باشد در حالی که رنگ رویه شفاف باشد. اساساً، پوشش پایین دارای رنگ خفته است که با استفاده از روکش شفاف زنده می‌شود و ظاهری درخشان و درخشان به آن می‌بخشد. به عنوان یک امتیاز، پوشش رویی به محافظت از رنگ در برابر محو شدن، خوردگی و هر چیز دیگری که واجد شرایط جوی است کمک می‌کند.

– انتخاب بافت‌ها

اگر اهل بافت‌سازی هستید، می‌توانید از بین بافتی که به ریزش شکر و یا به سنگینی مواد مقاوم در برابر لغزش است، یکی را انتخاب کنید. متأسفانه، شما نمی توانید یک بافت سنگین را برای پودر فلوروپلیمر انتخاب کنید زیرا بر مقاومت آن در برابر هوا تأثیر منفی می‌گذارد.

سه گزینه اصلی بافت عبارتند از چروک، رگ و بافت شنی. نوع شنی در لمس کاملاً خشن است، مانند کاغذ سمباده، و فقط برای سطح براقیت ۲۰ قابل استفاده است.

اگر می‌خواهید بافتی خشن داشته باشید اما طرفدار شن و ماسه نیستید، می توانید بافتی چروکیده را انتخاب کنید. درست مثل ماسه خشن است اما چسبندگی بهتری با خطوط کوچک دارد.

در نهایت، بافت رگ با فرورفتگی‌های کوچکی که در یک توپ گلف پیدا می‌کنید مشخص می‌شود. همچنین وقتی صحبت از سطوح براقیت به میان می‌آید، بخشنده‌ترین این سه مورد است.

– یک چیز دیگر

اکنون که می‌دانید رنگ‌های بی‌پایانی برای انتخاب وجود دارد و محدودیت‌های بسیار کم برای کاربرد آن‌ها وجود دارد، همه چیز را در مورد فلز خود در نظر بگیرید که روی رنگ یا جلوه‌های ویژه‌ای که می‌خواهید برای جلوگیری از ناامیدی تأثیر می‌گذارد، در نظر بگیرید.

کیفیت کاری که دریافت می کنید به این بستگی دارد که چه کسی آن را برای شما انجام می دهد. با انتخاب  پارس پوشش خاوران، گزینه‌های رنگ نامحدود، توصیه‌های متخصص، و فرآیندهایی را انتخاب می‌کنید که طی دهه‌ها آزمایش و اثبات شده‌اند تا نتایجی با کیفیت بالا ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر، لطفا با ما تماس بگیرید و ما بیش از حد مایل به کمک خواهیم بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *